Terug in mijn rol als teacher Kim - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kim Krogt - WaarBenJij.nu Terug in mijn rol als teacher Kim - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kim Krogt - WaarBenJij.nu

Terug in mijn rol als teacher Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Oktober 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 26: Vandaag weer na mn vakantie naar school. Ik kreeg te horen dat ik de allerallerkleinste les moest geven. Het waren wel schatjes, maar het niveau is niet hoger dan het leren van het ABC. Dus dat was wel even wennen en druk schrijven in al de schriften. In de pauze moesten we verhuizen naar een ander guesthouse, met jawel een zwembad! Omdat ik een fiets heb zou ik achter de tuktuk van Jasmijn aanrijden. De tuktuk driver hield daar alleen niet echt rekening mee en op de helft van de rit was ik lost. Wel vriendelijk dat die me daarna op kwam zoeken. Daarna snel geluncht en naar school gegaan want er was weer een meeting gepland om half 2. Deze meeting sloeg werkelijk nergens op en er kwamen nog wat vragen op mij af. Waarom ik de school help? Ik vind de directeur van het schooltje al niet echt een sympathieke man, maar dit sloeg alles. Hij waardeert het namelijk niet heel erg als je hier alleen les komt geven en lachte me dan ook in mn gezicht uit. Hij was waarschijnlijk wederom weer doelend op een zak geld. Maargoed het ene oor in en het andere oor uit. Na de middag lesgeven lekker bij het zwembad gechilled waar Jas al een paar uurtjes lag te bakken. Een zwembad is wel echt een uitkomst na een dag ‘werken’. S’avonds zijn we uiteten geweest en ben ik toch overstag gegaan om mee te doen aan de pub crawl. Kan natuurlijk niet als je werkt he haha, maargoed de eerste bar was bij ons guesthouse bij de Banana bar. Daarna nog naar twee foute gare tenten geweest en we eindigden EINDELIJK in pub street. De pub crawl was lekker ordinair, maar was wel vermakelijk om naar te kijken. Alleen wel echt heel erg balen dat we niet werden uitgekozen voor de verschillende spelletjes, maar bier door een sok van iemand anders drinken doen we wel een andere keer .

Dag 27: Heerlijk die paar uurtjes slaap voor mijn wekker. Vandaag was wel een bit of a nightmare. De kinderen waren lekker druk en oncontroleerbaar, maargoed dat lag natuurlijk ook aan mijn gemoedstoestand. In de pauze ben ik dan ook maar een menu bij de KFC gaan halen en een poging gedaan om te slapen. Alleen was Jasmijn een beetje in twijfel over de volgende bestemming dus hebben we eigenlijk alle verschillende opties besproken haha. In de middag was het met de kids same same, alleen de groep kinderen was different. Na het lesgeven weer lekker wezen zwemmen en daarna was het weer massage time. Hier dacht ik dus mijn uurtje rust te kunnen pakken, maar bij binnenkomst kreeg ik gelijk een vragenvuur op me af haha. De vraag of ik al getrouwd was was wel de beste. Daarna zijn we naar het foodcourd geweest wat er eigenlijk wel heel gezellig uitzag. Jasmijn had lekker garnalen springrolls besteld, maar bij de eerste hap kwamen we erachter dat er kip in zat. Ja de garnalen waren op dus we hebben er kip van gemaakt haha, heel fijn als ze je dat zonder overleg voorschotelen als je vegetarisch bent. Heerlijke mensen hier..

Dag 28: Vandaag weer naar school. Echt soms voel ik me echt een brugger als ik om half acht op de fiets richting school ga met mijn rugtasje op. Maargoed vandaag was wel prima. Als je uitgeruster bent dan kan je de kids ook wel wat beter handelen. Het blijft natuurlijk een grote oncontroleerbare bende. Er is namelijk ook geen Khmer teacher naast mij wat het allemaal wat bemoeilijkt. De kinderen kunnen geen Engels praten of verstaan. Ze zijn gewoon echt nog zo jong en speels. Dus soms laat ik ze maar gewoon spelen en schreeuwen en doe ik net alsof deze kinderen niet in mijn klas horen haha. In de pauze was Jas alweer terug van Angkor en konden we weer samen een uurtje zwemmen. Na de middagschool met onze Australische vrienden van de pub crawl wat gaan drinken bij de rooftop bar. En in de avond jawel, weer uiteten geweest.

Dag 29: Vandaag ging jas mee naar school. Echt schattig dat de kids ook tegen onbekende zo enthousiast zijn. Terwijl de les was begonnen zagen we ineens dat kinderen naar een dode muis aan het staren waren. Heel apart, dus snel naar iemand gerend die het muisje wilde verwijderen uit mijn leslokaal. God god, was blij dat een van die kinderen het niet oppakte en er wat mee ging doen, naar mij gooien bijvoorbeeld haha. In het speelkwartier ben ik met Jas naar de village school gefietst omdat ook te laten zien. We zijn ook even door de straatjes heen gelopen, wat ik eerder nog niet echt gedaan had want in je eentje is het toch wel een beetje anders dan met zn twee. In de pauze weer lekker gezwommen, oh oh laat het de directeur van het schooltje niet zien. In de middag weer naar school en toen ik terug kwam zat Jas met al haar nieuwe vrienden bij het zwembad. Twee Nederlanders en een van die Australische gasten nog. Dus even lekker Nederlands gekletst, alleen was een van de twee een oude rare man. Die niet naar mijn verhalen luisterde maar erg graag zijn eigen verhaal kwijt wilde, zo vervelend. Dus beetje bij beetje ervoor gezorgd dat ik van hem verwijderd raakte. Waar Jasmijn al de hele middag mee bezig was hahaha. Owow, sommige mensen.. Daarna ben ik naar een anders guesthouse verhuisd, want de private rooms waren hier best duur en de dorms zijn voor 12 mensen. Iets te veel dus.. En ik wil eigenlijk nu nog een paar dagen een eigen kamer ook om mijn backpack een beetje te organizen. Daarna lekker voetmassage genomen en gegeten met twee gasten. Daarna moest ik doei zeggen tegen Jas, zo jammer  Jasmijn moest de bus naar Ho Chi Min in Vietnam pakken. Ik blijf natuurlijk nog even in Siem Reap. Waren wel echt twee super weken dus helemaal leuk en misschien meeten we straks weer ergens..

Dag 30: Vandaag weer naar school, almost weekend!! Zo raar als ik dat tegen andere mensen hier zeg. Voor iedereen hier is het elke dag weekend, maar voor mij niet. Lesgeven was wel prima. Het is nog steeds ongeorganiseerd en er luisteren misschien gemiddeld 4 kinderen naar me, dus dat geeft een heel voldaan gevoel maar niet heus. In de pauze ergens gegeten bij de old market en toen ging het ineens regenen. Toen ben ik naar de manicure geweest om mijn pauze een beetje op te vullen, want zonnen bij het zwembad ging het niet worden. Zo fijn dat dat hier niks kost. Ook nog twee ‘zilveren’ armbanden gekocht, waarbij het originele plan natuurlijk was om er maar een te kopen, maargoed alles is zo goedkoop hier. Uiteindelijk was de pauze best goed opgevuld en werd het gewoon weer bloedheet na de regen, dus in de middag ging school gewoon door. WEEKEND!! Daarna even bij het zwembad gelegen en naar de kapper geweest. Mijn haar was na die stranddagen een soort van stro dus ik dacht laat ik het aangaan, de kapster in Cambodja. Wassen, knippen en föhnen voor slechts $6,-. Ik hield maar in gedachten dat als het om de een of andere reden heel erg verpest mocht worden, het dan in ieder geval niet veel geld heeft gekost. Maar het is goed uitgepakt gelukkig en mijn haar voelt voor zolang het mag duren weer normaal. Ik werd nog vriendelijk verzocht om te verhuizen naar een andere shop toen de stroom uitviel toen ze mn haar wilde föhnen haha, zo grappig hier. Daarna was ik toch wel sneller klaar dan verwacht en ben ik naar de voetmassage gegaan. Daarna gegeten en een drankje gedaan op pubstreet met een van de Australische boys. Deze avond had hij een bus naar een andere plaats. Ik blijf wel echt eenzaam over hier :P

Dag 31: Vandaag een beetje uitgeslapen want die kids maken je wel echt kapot. Vlak bij de old market ontbeten met een potje thee, how cute. Daarna naar een klein tempeltje in het centrum gefietst en daarna door naar een hele grote locale markt. Hier was ik al een paar keer langsgereden wanneer we tourtjes gingen doen en nu had ik eindelijk tijd om hier even een kijkje te nemen. Ik was ook echt de enige toerist daar, wat wel cool was. On my way was mijn rok kapot gegaan dus bij de eerste beste naaimachine heb ik die laten maken. Ze konden hier ook echt allemaal geen Engels dus dat ging lekker soepeltjes en nadat de vrouw vier keer met een lap stof kwam aanlopen begreep ik eindelijk wat ze bedoelde. De rok moest uit en ik moest de lap stof om me heen wikkelen. Daarna nog wat kleding gekocht uiteraard, was weer te goedkoop. Daarna bij de vlees en vis afdelingen langs gelopen. Oh god, ik heb me kapot gelachen.. Echt ongelofelijk allemaal. Als een dochter van een poelier zou je toch wel wat gewend moeten zijn, maar sommige dingen gingen toch wel best ver. Op n gegeven moment lag er een varken over een scooter heen. Toen ik er een foto van maakte, legde de man hem nog even voor me open. Ik heb de foto’s hiervan maar niet of Facebook geplaatst haha . Daarna bij de kippetjes, daar was een vrouw lekker met haar blote handen alles eruit aan het halen. Daarna weer naar huis gefietst en bij het zwembad gechillt. Daarna kwam een Nederlandse jongen van twee dagen geleden nog even langs en zijn we ergens wezen eten en drankjes gedaan op pub street.

Dag 32: Vandaag weer vroeg uit de veren en snel wat eten. En toen begon het weer keihard te regenen, maargoed ik moest om 8 uur bij het kantoortje zijn voor de pick-up dus ik moest er wel doorheen. Ergens snel maar een pink poncho gekocht dus als miss piggy richting het kantoortje gefietst. Ik haat regen zo erg dus mijn humeur was niet te best. Aangekomen bij het kantoortje duurde het 3 kwartier voordat ik opgehaald werd en bleek dat ik de enige was in de tour. De tour ging naar de Kulen mountain en watervallen, wat op 70 km vanaf het centrum ligt. Ik dacht hier twee uurtjes te kunnen slapen, maar het werd wederom weer een interview haha, nou goed. De watervallen waren wel cool om te zien, maar de tempel en nog iets wat erbij hoorde waren niet heel erg interessant. Bij de watervallen waren er ook overal schommels met bloemetjes, dus als echte toerist heb ik geld betaald om een foto in deze setting te mogen maken. De tour was eigenlijk een dag tour maar we waren snel klaar omdat ik de enige klant was dus in de middag nog lekker kunnen chillen bij het zwembad. In de avond niet veel boeiends gedaan, de reis een beetje gepland en ergens wezen eten. En niet te vergeten mijn dagelijkse pancake banaan met chocolate. Het grappige is dat zodra ik aan kom fietsen ik niet eens mijn bestelling door hoef te geven en de pancake man gelijk aan de slag gaat. De arme man gaat het nog merken als ik Siem reap ga verlaten..

Dag 33: Maandag, weer werken! De kids waren in de ochtend wel echt lief dus lesgeven was leuk, ga de kleine boefjes nog wel missen straks. Ik kreeg zelfs een complimentje van de manager dat ik het wel goed doe zonder Khmer teacher. Wat opzich wel fijn is om te horen want soms denk je dat je het echt niet goed doet omdat die kinderen het liefst buiten de klas zijn dan bij mij in de klas. In de pauze lekker geburnd in de zon, was echt warm! In de middag weer naar school natuurlijk. On the way naar huis ging het toch weer vreselijk regenen en lichtelijk onweren. Natuurlijk was ik mijn poncho vergeten, dus snel een gekocht en snel richting het guesthouse. Ik was doorweekt en het leek er naar uit te zien dat de regen ook niet meer ging stoppen. Dus toen mijn backpack maar een beetje georganiseerd, want morgen ga ik wederom weer verhuizen. Mijn ouders komen morgenavond in Siem reap aan en hebben iets anders geboekt. Uitiendelijk maar naar het barretje van het guesthouse gegaan waar iedereen van het guesthouse zich had verzameld. Het guesthouse is van een Engelse eigenaar dus ook iedere backpacker is hier Engels. Waisted, fucking hangover etc heb ik vaak voorbij horen komen. Gelukkig had ik een normalere Engelse gesprekspartner gevonden haha dus was uiteindelijk nog wel gezellig. Alleen moet zo wennen aan al die accenten hier. Pas vroeg een Australiër zelfs na mijn 10 keer Huh what?! Of ik wel Engels kon hahaha. Thanks en ik maar denken dat mijn Engels vooruit is gegaan het laatste jaar.

Dag 34: Vandaag weer schooltje, geburnd en weer schooltje. In de pauze mijn lugage verhuisd naar het bagagehok en in de middag na school verhuisd naar het andere hotel met de tuktuk. Toen ik eenmaal gesetteld was in het andere hotel moest ik nog mijn fiets ophalen bij het oude guesthouse. Na tien meter vroeg een moto waar ik naar toe ging en toen was ik eigenlijk al snel overgehaald. Dit hotel ligt toch wel een stukje van de stad af, dus prima. Hop on.. Op de terugweg fietste ik natuurlijk weer langs de massage en heb ik nog even een happy hour voetmassage meegepakt, heerlijk een uur dat iemand aan mn voeten friemelt voor $2. En zo maar even de ASIA LOVERS ophalen van de airport. De kamer is in ieder geval lekker cosy met 3 bedden dus plenty of quality time met de parents.

  • 09 Oktober 2014 - 09:14

    Dees:

    Hallo Kim , je maakt zo wel het een en ander mee. Kun je zien dat het hier in Nl best wel aardig geregeld en gestructureerdheid is!!!!we wensen je samen met je ouders een heel fijne tijd met opnieuw veel mooie ervaringen en indrukken. Wil je ze de groetjes dien. Liefs vanuit Waeringen. Rene en Dees.xx

  • 09 Oktober 2014 - 22:18

    Corrie Van Der Krogt:

    Hallo Kim. Ja ik vind het erg leuk om te lezen en wat maak je van alles mee en al die buitenlanders , die je allemaal tegenkomt en van alles mee beleeft. Ja die kindertjes , zo leuk om te zien en wat hebben ze voor een toekomst. Nou ja ze hebben alvast een leuke schooljuf aan jou en je kan ze toch niet meenemen ook.Voor de kleine lettertjes gebruik ik maar een vergrootglas.
    Kim nog leuke dagen en groetjes van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5203

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 03 December 2014

Kim in Asiaaaaa

Landen bezocht: