De nichtjes on tour in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kim Krogt - WaarBenJij.nu De nichtjes on tour in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kim Krogt - WaarBenJij.nu

De nichtjes on tour in Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 November 2014 | Vietnam, Hanoi

6/7 november:
Vandaag weer richting Azie! Het was eigenlijk toch fijn om even thuis te zijn. Goed afscheid kunnen nemen van mn lieve omaatje. En daarbij even wat meer luxe en nu had ik mooi de mogelijkheid om 1/3 uit mn backpack te lozen. Nou goed, weer naar schiphol en het vliegtuig in, richting Hanoi deze keer. De vlucht ging echt rete sloom, beetje jammer. Aangekomen op Hanoi ging het eigenlijk wel vlotjes. Ik kwam een Nederlandse jongen tegen die precies naar hetzelfde guesthouse ging dus dat was wel handig. We hebben de local bus genomen naar de stad. We praatte alleen wel te luidruchtig voor de Vietnamese standaard haha of we wat stiller wilde zijn. Haha prima wel apart maar we mochten blijven zitten gelukkig. De mensen zijn hier wel erg emotieloos helaas, anders dan andere Aziatische landen. Dus na de bus de backpack gedropt in het guesthouse en een beetje door de stad gaan lopen en wat gegeten. Zelfs nog even een tempeltje bezocht, want voor die jongen was het de eerste keer Azie dus dan moet je wel. Aangekomen bij het guesthouse met eigenlijk geen plan wat biertjes gaan drinken. Dit guesthouse is wel echt de place to be voor backpackers dus was gezellig. Er was ook nog pub quiz maar daar heb ik echt 0.0 bijdrage aan mijn team geleverd haha. Te snelle vragen in het Engels en moeilijk ook eigenlijk, ik zal eerlijk zijn. Uiteindelijk dus bier blijven drinken en nog even wezen stappen in mijn sloeber kleding.

8 november:
Oke eerste nachtje in een dorm on my own. Ik weet eigenlijk niet hoe chill ik het vind haha. Ik kon het lampje niet vinden snachts dus gedoe om alles te vinden en dat soort dingen. In de ochtend was het zooooooo irritant. Een paar mensen gingen vroeg weg en ze vonden het wel ok om de wekker de hele tijd af te laten gaan (beeld in 10 minuten wekker terwijl je lekker lag te slapen). Uiteindelijk wisten de slimbo’s hoe die uit moest, maar 5 minuten later ging dat ding weer en zo ging het even door. Daarna ontbijtje in het guesthouse. Hier hadden ze ontbijt tot 10 uur dus ik had afgesproken om half 10 te ontbijten. Ik weet niet wat mij bezielde maar blijkbaar heb ik om half 8 ontbeten en ben ik daarna een hotel gaan zoeken. Het viel me al op dat het erg rustig was bij het ontbijt. Ook viel me op dat ik meer aandacht kreeg van de Vietnamese mannen dan normaal haha, blijkbaar dachten ze dat ik regelrecht de kroeg uit kwam lopen. Pas toen ik verhuisd was en het in mijn gedachten al half 12 was werd ik geappt door die jongen waarom ik zo enthousiast was en om half 8 al aan het ontbijt zat ahahaha. Heel apart allemaal.. Te vaak heen en weer naar Azië vliegen slaat zelf je klok op je mobiel op hol. Daarna kwam Patty (mn nicht) al snel aan in het hotel in Hanoi dus family meetingggg again :D. Daarna wat gelopen in de stad en hebben we ons een uurtje in de betjak rond laten rijden, aangezien we toch wel een beetje de weg kwijt waren. Daarna de Haylong party cruise geboekt voor de volgende drie dagen, zeer benieuwd. In de middag toch maar even gaan nappen, want ik wist niet meer wat ik moest doen met die lange dag haha nee gewoon moe. Daarna was het tijd voor wat welcome alcohol voor Pat dus zjin we naar mijn oude hostel gegaan en wat drankjes gedaan. In de avond op mini krukjes gebbqt. We hadden twee mannen bij ons die mooi de vleesjes konden bakken dachten we, maar de bbq dreigde wel een paar keer in de fik te gaan. Het was eigenlijk best gevaarlijk haha en hopelijk leverd het ons ook geen darmklachten op. We kunnen morgen namelijk niet van de boot af..

9 november:
Na het ontbijt buffet werden we opgehaald voor de Haylong bay trip in het oude guesthouse. Ik kwam nog een jongen tegen van een van de guesthouses in Siem reap, toevallig toevallig. Het was inmiddels gaan miezeren dus niet echt het perfecte weer voor Haylong bay. Toen we aankwamen in Haylong bay was het ook lekker mistig dus we waren benieuwd of we wel iets zouden zien. Eerst gingen we naar de grotten met wat stalagmieten en tieten, vooral onze begeleider maakte de rondleiding leuk met zijn levendige fantasie over wat hij zag in de modder. Daarna time for some kayakking. Daar waren we wel goed in en was wel cool langs al die rotsen! Na het kayakken zouden we varen naar de plaats waar we zouden overnachten, maar we bleven in een touw haken dus de motor was kapot. De helft van de mannen uit het vissersdorp waren allerlei gebaren aan het maken wat ons nogal bang maakte. Gelukkig was het just de motor die het niet meer deed, maar het was een ‘tiny problem’ dus we maakten ons geen zorgen. Na het dinner was het dan eindelijk tijd voor de ‘small party’. Het programma werd zo geforceerd opgelegd dat het gewoon hilarisch was. Ik deed mijn zogenaamde ‘disco jas’ aan en na wat drankspelletjes ging het dan echt los hoor………..

10 november:
Het bed in de boot was nogal hard en we lagen naast de motor dus dat maakte het niet heel chill allemaal. We dachten dat de motor kapot was?!!?! Na het ontbijt gingen we naar het Cat ba eiland waar we even met het busje moesten om bij andere bootjes aan te komen die ons gingen brengen naar een private eiland. Hier werd wederom het programma haarfijn aan ons uitgelegd. We gingen richting een private island en we werden lekker gemaakt dat er ook een ‘waterscooter motorcycle’ aanwezig zou zijn. Wij zo van oh oke je bedoeld een jetski? Hij weer nee nee een waterscooter motorcycle haha heerlijk ventje onze tourguide. Richting het onbewoonde eiland waren we inmiddels nog over met 6 meiden en wat Vietnamese entertainers. De zon was nog steeds nergens te bekennen dus we moesten uitwijken van het programma, geen zwemmen dus na wat volleybal en spelletjes nog even lekker gaan nappen. Daarna was het dinnertime en tijd voor wat drankspelletjes. We hadden tenslotte een party cruise geboekt. Bij het naar bed gaan leek het echt een soort kamp als vroeger. We lagen allemaal op matrasjes in de kamer en een van de Vietnamese vertelde spannende verhalen :D.

11 november:
Na het ontbijt op het eiland moesten we om stipt 8 uur het eiland verlaten. Weer het bootje op richting Cat ba en via daar weer op de party cruise. Om vervolgens na een mini kook demonstratie van de Vietnamese loempia richting Haylong city terug te gaan naar Hanoi. Daar weer richting een hotel gegaan en vervolgens op zoek naar eten. Na drie dagen zonder WiFi kreeg ik weer al mn appjes binnen en ook van Helmi (vriendinnetje uit Amsterdam) dat ze nu al in Hanoi zou zijn. Dus als verassing even langs het backpacker hostel gelopen op de gok dat ze daar zou zitten met Happy Hour, en daar zat ze hoor! Toevallig ook me twee boys waarmee we hadden gebbqt dus dat was wel grappig, klein wereldje in Hanoi! De meeting was helaas wat kort want we moesten echt eten na 7 uur geen eten. Na het eten moest er nog even geshopt worden, want ik heb gehoord dat je hier moet zijn voor de nikies dus ik heb er weer twee paar bij, yeah!

12 november:
Slechtste ontbijt ever deze ochtend, terwijl we nog wel in een hotel zitten. Daarna hadden we nog wat tijd voordat we naar de airport moesten dus zijn we even onze teennagels laten lakken. Rond 12 gingen we naar het vliegveld, terwijl onze vlucht half 3 was. Dit was uiteindelijk wel wat enthousiast want dit vliegveld was een soort treinstation, very easy. We zaten weer lekker sarcastisch te doen nou als dit ons vliegtuig is dan kijken we nog wel even of we meegaan. Nou goed, dat was ons vliegtuig inderdaad, een propellorvliegtuigje tussen de Vietnamezen. Bij de airport werden we opgehaald met een paar andere toeristen naar het dorpje bij het National park, Phong Nha. Mensen komen hier echt alleen voor het National park en de caves dus we hebben eigenlijk bij ons hostel, wat de place to be, is gegeten en biertjes gedronken. Heel veel jonge mensen hier dus wel gezellig en even rondgevraagd hoe we het beste richting de caves kunnen gaan morgen.

13 november:
Early bird vandaag, op het scootertje richting de caves! Eerst even snel ontbeten en rond half 9 zaten we op het scootertje richting Paradise cave. Er waren twee routes maar we hebben degene gekozen voor de ervaren rijders, want dan zijn we aber natuurlich. Helaas ging het wel na vijf minuten regenen en nog best hard ook dus poncho aan en gaan. Downhill was ik helaas niet zo’n ster en werden we ineens ingehaald, nerd nerd! Paradise cave was eerst 570 omhoog waar ik nog met mijn face in een spinnenweb liep met een megaaaaa spin, OMG!! Daarna door naar de Dark Cave, wat echt heel cool was! Eerst met een zipline de rivier over naar de Dark cave. Daarna zwemmend de grot in en daarna best lang door hele smalle gangetjes en soort van modderglijbaantjes richting een modderpoel. Op een punt was ik hilarisch, want ik wilde namelijk ineens niet meer verder. Ik zakte zo diep in de modder dat ik het echt eng vond en ging als een bang haasje aan de kant zitten hahaha. Niemand snapte er wat van haha eerst als een coole chick zwaaiend van een zipline en dan ineens afhaken, dus iedereen vroeg waarom ga je niet huh?! Het modderbad was ook letterlijk 2 meter verder dus uiteindelijk lag ik er ook in te chillen hoor. Daarna gingen we zwemmen in de cave zonder de lichtjes van onze helmpjes en daarna kajakken en nog een keer ziplinen. Wat een feest!! Toen weer terug naar het hostel en was het tijd voor een grondige warme douche. Toen zaten we even de opties te bekijken voor het vervoer richting Hue en besloten om de avond gelijk de bus te pakken naar Hue zodat we er rond 12 uur/1 uur zouden aankomen. Wel grappig we hadden de bus geboekt bij onze vriend meneer de touroperator in plaats van bij het hostel en werden eerder opgehaald. Daar lagen we dus al als prinsesjes op de achterste bank op vijf stoelen toen wat andere bekenden binnen kwamen vanuit het hostel :D. De bussen hier zijn echt super. Ik denk dat we elke avond een nachtbus pakken haha. Er is WiFi en de bedden zijn best chill. In de bus zaten we nu maar met zeven backpackers dus is weer wat anders dan een bus vol locals met allerlei etenswaar in Cambodja. Uiteindelijk kwamen we om half 4 aan in Hue. Direct werd er een taxi gebeld die eerst met zijn bumper tegen de trap van een hotel aanreed en toen we instapten reed hij zijn achterbumper bijna kapot aan de stoep, dus we moesten onze lach inhouden. In het hotel aangekomen moesten we eerst iedereen wakker maken en werden we eerst naar een gebruikte kamer gestuurd. Wij nog overwegen om er toch in te gaan liggen want we waren zo moe, maar uiteindelijk toch even terug naar de receptie gegaan en kregen we n andere kamer, lekker slapen!

14 november:
Vandaag tot een half uur voor het sluiting van het ontbijt geslapen. Even snel ontbeten om vervolgens weer tot kwart over 11 te gaan slapen, want het was toch niet echt een chill nachtje. Dan kan je maar beter een nachtbus van 12 uur hebben dan van 6 uur dat je midden in de nacht aankomt in een plaatsje. Daarna weer ingepakt en naar de Citadel, de plek waar de 13 koningen hebben gewoond. We moesten wel even iets tempel-achtig plannen in de reis Vietnam, dus here we are in Hue. Het was wel geinig om te zien en er stonden wel wat mooie gebouwtjes. Het mooiste verhaal was wel dat ik op de en of andere reden een scheur in mijn jurk had, genant genant. Gelukkig kwam Patty er vrij snel mee (mag ik hopen) anders heb ik de het hele bezoek aan de Citadel gemooned. Nou goed sjaaltje eromheen en even wat gaan eten ergens. Vervolgens bij de eerste beste naaister mijn jurk dicht laten naaien haha, for free. Ze vonden het ook wel hilarisch geloof ik. Nu net weer de backpacks van ons drie sterren hotel gepakt en naar het backpacker gedeelte verhuisd. Nu gaan we even bedenken hoe we naar Hoi an gaan rijden, onder een genot van een drankje. Zelf met de motorbike met een groepje of achterop bij de easyriders.

Cliffhanger dit hoor..

Tot volgende keer! X

  • 14 November 2014 - 12:51

    Aad En Irene:

    Lieve Kim en Patty,
    Wij wensen jullie superveel plezier en spannende avonturen!
    Groetjes, Aad en Irene

  • 15 November 2014 - 12:28

    Lisa:

    Hilarisch avontuur weer:D have fun nichtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5185

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 03 December 2014

Kim in Asiaaaaa

Landen bezocht: