Soap Kim in Azie week 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kim Krogt - WaarBenJij.nu Soap Kim in Azie week 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kim Krogt - WaarBenJij.nu

Soap Kim in Azie week 2

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 September 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

We gaan weer verder waar we gebleven waren..

Dag 6: Oke, slechtste nacht uit mn leven ongeveer. Toen ik mijn kamer wat beter bekeek na mijn verhuizing zag ik overal spinnenwebben en op mijn bed liepen een paar rare witte beestjes. Ze waren iets groter dan mieren en met een raar schelpje om zich heen. Wie weet wat het is mag het mij laten weten.. Ik heb dus echt geen oog dicht gedaan en elk half uur mijn bed doorgespit . De morning after begon ik bij the village school. Dit is een ander schooltje dan gister en is het eerste schooltje van het project en deze school is gelegen is in een sloppenwijk. De mensen leven hier onder een dak van stalen platen en palmbladeren en de lucht die er in deze wijk hangt is niet te harden. Het hele gebied ligt bezaaid met afval. MAAR.. de kinderen zijn wel heel leuk en het schooltje is echt midden in de wijk dus een meter naast de deur lopen koeien, zijn mensen aan het vissen en lopen baby’s in hun blote kontje. Het heeft ook wel weer wat! Deze kinderen zijn gewoon nog meer bijen op honing, en dan ben ik de honing. Met deze hitte hier is dat niet altijd even prettig, maarja de hitte moet je gewoon accepteren. Ik moet namelijk ook een lange broek en een t-shirt dragen, je knieën en schouders moeten in ieder geval bedekt zijn. Teacher, no sexy teacher, we want.. Haha, dus prima ik zal mn kleding aanpassen . In de village school is er minder les dan op die andere school. Hier is ook gratis voor de kids, omdat dit echt een van de armste wijken is van Cambodja. Wat mij verteld is, is dat ze de wijken in Cambodja in vijf categorieën van armoede indelen. De wijk van het schooltje staat op categorie een, de armste. De klas hier begint om half 9 tot 11 uur, maar met minimaal een half uur speelkwartier en dan in de middag van 2 tot 4 uur waarbij het eerste half uur bestaat uit in een lijn staan met het abc opdrammen en tellen etc. en tevens is er nog een pauze van ‘n uur. Tussen de lessen door gingen we uiteten bij de Japanner met een paar Japanse mede vrijwilligers, en heel fijn want er stond een burger op het menu. Dat ga ik denk wel elke dag nemen tijdens het werken, voor de energyboost en om niet af te vallen. In de middag na de Engelse lessen is er een dancing class met Cambodjaanse dansen. Zag er vrij moeilijk uit, dus ik heb vanaf de zijlijn gekeken, maar was leuk om te zien. Daarna ben ik om een nieuw dekbed gaan vragen aan de directeur van het schooltje, nou dat was wel een beetje teveel gevraagd en heb het uiteindelijk ook niet gekregen. Gelukkig heb ik deze avond ook maar 2 beestjes gespot en vermoord . Wat wel fijn is, is dat er in dit guesthouse voor ons gekookt wordt dus dat is wel makkelijk en gezellig met mn nieuwe roomies. Daarna mn kamer gestoft voor zover mogelijk, dus het is nu wel wat beter dan dat het eerst was..

Dag 7: Vandaag ben ik al een week op pad. De tijd sluipt voorbij. Ik moet nog wel echt even wennen hier, maar komt wel goed. Vandaag twee keer lesgegeven op de village school. In de ochtend heb ik de kinderen verschillende vormen geleerd. Volgens mij waren ze niet heel erg onder de indruk. In de klas zitten 25 kinderen ongeveer en de helft zit met elkaar te spelen, een paar liggen op de grond half te slapen en ongeveer 10 letten er echt op. Dit klasje is dan ook van een jaar of vier tot dertien, dus ook wel begrijpelijk. Het is wel echt eindeloos herhalen, maar het is leuk en hopelijk onthouden ze er wat van. Wat we morgen gaan zien.. In de middag waren we met lekker veel vrijwilligers, namelijk drie dus heb ik me vooral bekommerd om de kleintjes die niet oplette en een beetje met hun gespeeld. Aan het eind kwam dan mijn minute of fame. Nadat de twee Japanners onder druk van de Cambodjaanse lerares een liedje moesten zingen, dacht ik er goed vanaf te zijn, maar toen joelde heel de klas dat teacher Kim nu moest. Na wat tegenstribbelen heb ik het toch maar gedaan, ook al had ik geen flauw idee welk liedje ik zou moeten zingen. Maar vooruit, het vader Jacob dan maar. Ik wist nog precies twee zinnen dus die heb ik vrolijk vier keer herhaald haha. Toen ik daarna weer bij het andere schooltje kwam, werd er even tussen neus en lippen door verteld dat er waarschijnlijk een vakantie aankomt, van jawel twee weken. Vrijdag horen we precies wanneer en voor hoelang de vakantie is. Dat is hier blijkbaar een week of twee van te voren nog mogelijk om aan te kondigen. Apart en jammer wel, maar stiekem misschien ook wel even lekker want het is wel echt back to basic basic. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling om dat toe te geven natuurlijk! In de avond weer gegeten met mn roomies en de lonely planet er maar bij gepakt. Jasmijn vliegt de 17e naar Bangkok dus misschien is er een kansje dat we samen dan twee weken kunnen reizen, ook zeker niet slecht!!

Dag 8: Vandaag weer naar schooltje geweest. Eerst een stokbroodje gescoord op de locale markt. De warme bakker staat hier tussen alleen maar viskramen met levende vissen. Zag er apart en viezig uit want overal zwermen 100 vliegen boven en vis heeft al niet zo’n goede geur. Op het schooltje heb ik vandaag de pennen uitgedeeld. Was zo leuk om te zien. Allemaal gaven ze zo’n bedankje met hun handjes en daarna waren ze vrolijk aan het schrijven met de pen. Heerlijk hoe lekker snel tevreden ze zijn. Voor de rest was het ongeveer hetzelfde als de dag ervoor. Lesgeven en spelen met de kiddo’s. S’avonds zijn we met de groep naar een eetzaal geweest waar ook Cambodjaanse dansen werden opgevoerd. Die zaal was niet normaal groot met een lopend buffet en onder het eten door was er een voorstelling van Cambodjaanse dansjes. Was opzich wel leuk om te doen, het was alleen wel echt toeristisch en ik moet zeggen dat ik lekkerder heb gegeten hier. Maarja been there, done that! Daarna weer terug naar de boederie, morgen weer vroeg op!

Dag 9: Vandaag werd ik lekker dizzy wakker. Ik stond buiten en moest toch nog maar even gaan liggen op bed. Geen idee wat ik had, maargoed uiteindelijk toch wel naar het schooltje gegaan. Je wilt je ook niet laten kennen he. De eerste schooluren en de lunch bleef ik wel aardig goed, maar toen er rond een uur een meeting was met alle vrijwilligers en alle Khmer teachers werd het allemaal te veel. Ik wilde gewoon even slapen. Opzich niet echt beleefd tijdens een meeting dus daar werd ook wat van gezegd. Dus ik probeerde me weer redelijk normaal te gedragen en op te letten maar dat ging echt niet. Dus daar ging ik, flauwgevallen. Ik werd wakker en zag me getild worden door 10 mensen naar de ziekenboeg van het schooltje. Wat niet veel voorstelt want er is een knuffel als hoofdsteun en verder niks, niet heel comfortabel dus. Iedereen was zo geschrokken en ze wisten geloof ik ook niet echt wat er aan de hand was. Ik dacht eerst dat de ‘nurse’ van de school naalden wilde pakken dus ik werd gek. Ik kan wel vaker flauwvallen maar dan door stress of te druk zijn oid. Dat gaat vanzelf wel over. Dus gelukkig gaf ze alleen heet water met suiker. Het was best ongemakkelijk allemaal want alle kids keken naar me en de leraren kwamen omstebeurt vertellen hoe beautiful ik was, vrij ongeloofwaardig want ik voelde me als een vaatdoek. Denk dat het meer door de stress kwam allemaal omdat ik niet echt kan wennen aan de omgeving, de mensen en de warmte en dat vooral in al die lagen kleding. Uiteindelijk heb ik daar twee uur gelegen en toen het wel weer ging en de regen redelijk opgehouden was ben ik naar huis gelopen en wat chips en cola gekocht, dat helpt misschien wat you never know. Die avond wel gewoon thuis gegeten met mn roomies en die waren gelukkig wel heel behulpzaam dus dat voelde wel goed. Ook nog even met mijn moedertje gefacetimed want die is zo bezorgd als wat en ik was natuurlijk zelf ook wel echt geschrokken en bang. Dat stelde me wel op me gemak en ben dan ook maar vroeg gaan slapen. Even rust voor kimmiegirl.

Dag 10: Vandaag maar een beetje chill aan gedaan want had knallende koppijn. Toch echt de 4e paracetamol in my life genomen. Ik neem dat namelijk echt bijna nooit in, maar nu was wel echt nodig. Nog even met mutti gefacetimed over hoe alles ging en wat ik nou eigenlijk wilde. Want ik voel me toch echt niet zo heel chill hier. De andere vrijwilligers zijn ook zo back to basic terwijl ik eigenlijk nog veel wil doen en een leuke tijd met gekke dingen wil doen, ook naast mijn werk. Daar twijfel ik al de hele tijd over en ook over die accommodaties. Het platteland is wel echt confronterend en gewoon een beetje engig dus moeilijke keuzes allemaal. Ook heb ik het idee dat de directeur van onze school die tevens ook de huisvestiging regelt ons wel een beetje wil lichten. Zeker wat betreft Westers v.s. Aziatisch. Ik betaal het dubbele namelijk als een meisje uit Japan bijvoorbeeld. Bizar dat dat allemaal kan bij zoiets. Uiteindelijk heb ik toch besloten dat ik eerder en langer vakantie neem want die is eigenlijk van de 19e tot de 25e en ik wil eigenlijk veel liever nog even langer met Jas reizen en dat ik daarna wel even zou kijken met het vrijwilligerswerk, maar dat ik dan sowieso wel in de stad ga slapen als ik terug ben. Dit direct maar even uitgezocht en naar het stadje gegaan om te informeren over de bus naar Bangkok die ik dan moet hebben. Nou dat is easy. Dag van te voren aangeven, 8 uur weg en lekker woensdag of donderdag richting Jasmijntje. Daarna mn roomies weer ge-meet want we zouden uiteten gaan en naar een birthday celebration gaan van een van de huisgenoten van een vrijwilliger van ons project. Zij is via een andere organisatie en zit wel in het stadje, en er waren drie Nederlanders bij dus errrrrrrrrrrrg fijn! Was heel gezellig. Dit had ik wel echt even gemist. Chill drankje doen en daarna nog even dansjes in pub street. Ze hebben hier wel echt leuke muziek, lekker R&B en Top40 beetje, prima voor mij. De een beetje ingetogen mannelijke Japanse roomie vond het helemaal geweldig en ging uiteindelijk ook lekker dansen, superleuk! Het was zijn laatste weekend en hij was er nog niet geweest en dat hoort er natuurlijk wel bij. Maar nu begint de ellende.. We gingen weer op weg naar huis rond een uurtje of een. We waren bijna thuis bij ons guesthouse en het laatste stuk is dus zo donker waar we met onze mobiel moeten bijschijnen. Ik was het laatste in het rijtje en opeens stond daar een man. Die sloeg echt een paar keer op mn hand waardoor ik viel en mijn Iphone ook. Toen schrok ik zo erg dat ik er nog tegenin ben gegaan en een soort geworsteld heb met hem in het zand. Uiteindelijk kreeg hij mijn Iphone te pakken en rende die er keihard vandoor het weiland in. WTF!!! Het was zo fucking eng, ergste nachtmerrie gewoon! Ik vrees dat die ons gevolgd heeft en ik was helaas de laatste in de rij dus ik was de Sjaak. Serieus dit was het dieptepunt, ik ga echt weg hier van het platteland ben er helemaal klaar mee. Heb de hele nacht niet geslapen want was bij elk geluid bang dat ze meer van me kwamen halen nu ze wisten dat er ‘rijken’ op het platteland waren. Eerst mijn moeder via Alinda geïnformeerd. Ik was in het begin wel in shock dus wist het nummer niet meer. Uiteindelijk gelukkig wel en heeft ze mn moeder kunnen bereiken. Ah, ik hoop echt dat het vanaf nu beter gaat mamski! Dus we hebben de hele nacht accommodaties bekeken want ik moet hier echt weg!!

Dag 11: Serieus gewoon niet geslapen dus maar mijn backpack ingepakt en spullen die ik voor die kids had meegenomen. Die heb ik laten staat zodat die nog opgehaald kunnen worden voor het schooltje. Een leraar die bij ons in het guesthouse snapte weer totaal niet waarom ik weg wilde en vertelde nu pas dat we ook een andere veiligere weg hadden moeten nemen, wat echt onbegrijpelijk is. Ze moeten wel echt wat beter zorgdragen aan de veiligheid van de vrijwilligers. Misschien vinden ze ook maar dat ik zeur geen idee. Het boeit me eerlijk gezegd ook niet veel. Maargoed uiteindelijk een tuktuk zo ver kunnen krijgen om op de hobbelige en modderige weg te rijden. Gelukkig paste er alles in, zelfs mn bike haha heel handig. Blijft nog wel de hele tijd eng. Ik vertrouw nu eigenlijk niemand meer. En bedenk me ook echt steeds meer dat ik de volgende keer gelijk iets af moet geven want het was misschien niet zo handig om er mijn Iphone te verdedigingen voor mijn leven haha, maar op zo’n moment denk je daar totaal niet aan! Het guesthouse wat ik had opgezocht in de Lonely planet was nog niet vol, dus chill ik heb een nieuw onderkomen in de stad! Daarna toch maar verder gegaan met het orginele plan ondanks alles, want de hele dag huilen in bed zag ik ook niet zo zitten. We zouden naar een tempel gaan die 60km verderop lag. Was wel een mooie tempel en lekker de toerist uitgehangen. Ook nog fotomodel geweest. De Chinese vrouwen waren allemaal erg onder de indruk. Van wat weet ik niet precies maar denk omdat ik vergeleken bij hen een GIANT ben. Daarna wat gegeten en snel weer terug naar het guesthouse want ik moest weer even bij mn moedertje op het matje komen hihi. Ik ga geen vrijwilligerswerk meer doen voordat ik naar Jasmijn ga. Heb gemaild dat ik nog ziek ben en ga lekker een paar dagen chillen in de stad. Een massage and that kind of stuff. Dat heb ik nog niet gedaan dus dat ga ik lekker doen dan. Dat werd namelijk ook niet gewaardeerd door de directeur van de school. Dat wij ‘onnodig’ geld uitgaven. Nee, het is wel een betere keuze zo. Echt dat hele basic en blij zijn met niks kan ik niet. Ik kom sowieso over 2 weken weer terug in Siem Reap dus dan kijk ik nog even of ik dan weer het werk oppak. Dat zijn zorgen voor later, vanavond ga ik iig heel lang en zonder wekker slapen. Dat is dan ook echt het enige voordeel van dat mijn mobiel is gejat. Kortom.. ik heb wel betere weekenden gekend. En ik hoop ook echt dat dit m is voor de komende 2,5 maand wauw!!

Dag 12: Vandaag lekker uitgeslapen en richting de stad gelopen om eerst mijn mobiel te fixen. Ik moest een oplader hebben voor Samsung, want ik had heel slim mijn oude Samsung smartphone meegenomen voor noodgevalletjes. Ik had ook een nieuwe simkaart nodig, een Cambodjaanse SIM margoed ik kan gelukkig weer op WiFi. Echt zonder mobiel mist er toch wel iets hoor. Verder lekker ontbeten in Pub street en verder beetje heen en weer gefietst. Daarna nog even geshopt want na 30 mails van mijn moeder met allemaal tips voor solo vrouwelijke reizigers was er toch wel een dingetje wat echt nodig was en dat was meer bedekte kleding. Dus ja tegen mijn zin in natuurlijk heb ik een aftreksel van de olifanten backpacker broek gekocht. Echt het meest oncharmante kledingstuk wat er bestaat haha. Daarna wilde ik de volgende dag graag een tripje doen naar de tempel op de grens van Cambodja en Thailand, de Vihear Preah tempel. Helaas was ik dus daadwerkelijk de enige in heel Siem Reap die daar zin in had, want de trip zou alleen doorgaan bij een minimum van 3 personen en dat aantal stond na mijn aanmelding op 1. Dus uiteindelijk maar besloten om morgen de bus te pakken naar Bangkok en daar een tripje te doen. De bus naar Ko San Road was slechts 9$. Haha goedkoopste tripje ooit! Daarna een massage genomen, was ook niet verkeerd! S’avonds in het guesthouse gechillt met een paar andere backpackers en daar gegeten, was erg gezellig!

Dag 13: Early bird weer op want vandaag ga ik weer naar het ‘veilige’ Bangkok! Alles paste weer in de backpack wat mij elke keer weer verbaasd. Beneden bij het ontbijt zat een oudere aparte man waarmee ik toch maar even ging kletsen. Hij ging wat dingetjes vertellen over Laos en hij was schrijver dus hij zou nog een stukje over mij gaan schrijven haha ben erg benieuwd. Soms kom je wel echt vreemde peeps tegen hoor. Na n halfuurtje kwam de tuktuk die me ging brengen naar de bus. De busreis naar de grens ging snel. Hier weer het oorlogsgebied in, weer hetzelfde gebied als de heenweg. Aan deze kant van de grens valt het allemaal wel mee. Je hebt geen visum nodig voor Thailand dus ze kunnen weinig aan je verdienen en laten je ook wel met rust, dus beter! Ik had me toch wel een soort van opgedrongen aan een Duits stel zodat ik lekker met hen mee kon lopen naar Thailand. In Thailand gingen we over op een mini van en drie gasten uit Duitsland and me werden op de achterste bank gezet. Wij waren de langste van het stel dus dat was wel chill haha lekker opgevouwen en bij elke hobbel zaten we met ons hoofd tegen het dak. Maar was ook wel weer grappig natuurlijk. Rond n uurtje of half 6 waren we bij Ko San. Ik had het hostel geboekt waar ik vorig jaar met mn ouders ook heen was geweest, waar de blote buurman toen ineens bij ons in de kamer liep haha. Dus ik kon niet wachten wat me dit weer stond te gebeuren. Daarna ergens gegeten en toevallig waren daar drie Nederlandse gasten dus uiteindelijk met hun biertjes gedronken. Daarna MOESTEN de gasten een massage dus heb ik ook gejoint. Echt deze man was geweldig, heel mijn rug werd lekker gekraakt was echt heel fijn! Daarna kwamen er nog twee meisjes bij. Die gasten waren piloten en die meiden stewardessen dus was wel cool. Misschien als ik straks geen baan kan vinden in de richting van mijn opleiding lijkt me dat ook wel leuk voor een paar jaar. Uiteindelijk na Ko San Road nog een poging gedaan om op Soi 11 een discotheek te vinden, maar die sloten allemaal om 2 uur dus gingen we maar een party houden in het hotel haha was zo grappig. De roomservice was de nieuwe bar en de hotelkamer de discotheek, was wel een klein gekkenhuis haha :D

Dag 14: Poeh, ik had al een tripje geboekt voor deze dag dus ik moest wel. Na een uurtje slaap snel onder de douche gestapt en daar stond de moto al voor de deur. Ik ging een dagje naar Ayattuya, de oude hoofdstad van Thailand, voor wat tempels. Was een 1,5 rijden dus dat was sleepy time voor Kim. De tempels waren mooi hoor. In de ochtend deden we er 4 en na de lunch nog 2 en daarna naar het zomer paleis van de Koninklijke familie. We waren denk half zes weer terug op Ko San dus even snel naar huis en daarna had ik afgesproken met een Duits meisje van het dagtripje om even ergens te gaan eten. Na het eten zou ik gaan skypen met AIESEC om toch even te praten over het vrijwilligerswerk. Maar die kwamen niet opdagen dus daar had ik ook niet zoveel aan. Toen ben ik nog een biertje gaan doen met die Nederlandse gasten en daarna was ik zo moe dat ik lekker ging slapen in mijn bezemkast. Haha die kamer slaat echt alles. Het is echt een bed met een fan en een mini lichtje en niet eens een stopcontact, maar we zijn inmiddels wel wat gewend dus was prima.

Dag 15: Door mijn wekker heen geslapen, shit shit! Had al allemaal berichtjes van Jasmijn dat ze was aangekomen dus ik snel hurry hurry douchen en richting Siam square om haar te meeten in het hostel. Ik de taxi in en laat ik het adres zien via mijn booking.com mail, verwijderd die man met zijn dikke worstenvingers de e-mail. Er kwam nog net geen stoom uit mijn oren haha maargoed toen dacht ik Ohja hij staat ook in de lonely planet dus uiteindelijk ben ik er gekomen met de taxi. Echt na 5 minuten kwam Jas aanlopen, dus ik kon de deur voor haar opendoen haha was heel grappig. Onze heavy bags daar gedropt en gaan ontbijten in het park. Daar zagen we nog een grote leguaan lopen dus dat was wel even schrikken. Gelukkig kwam die niet op onze tosti af. Daarna de taxi genomen naar Chinatown. Hier lekker rondgesnuffeld en hier ga ik zeker de laatste dag nog even flink inslaan. Ik had nu 3 paar leuke oorbellen voor 1,5 euro. Heb natuurlijk beperkte ruimte in mijn backpack nu dus mama en Patty houden jullie a.u.b. wat ruimte over want ik heb mijn 29 truitjes toch niet echt allemaal nodig. Ook al dacht ik dit in natuurlijk wel echt allemaal nodig te hebben. Daarna hebben we de taxiboot naar Wat Pho enzo genomen. Daar hebben we gewoon gewandeld en nergens in geweest. Ik ben daar al wel geweest en Jas kan dat wel de laatste dag op haar gemakje doen. Toen hebben we de tuktuk genomen naar ons hostel en zijn we lekker op wezen tutten. Eindelijk na twee vakanties in BBK en twee mislukte pogingen om naar een skybar te gaan, ga ik nu dan echt! Het eerste jaar met Saar waren we gewoon zwervers, vorig jaar met mn ouders werden we gedropt bij het hoogste hotel van Bangkok en nu gaan we echt naar Sirocco jeeej!! Was echt zo vet en voelde me echt een filmster. Daar een cocktailtje genomen, dus morgen hangover :O Daarna wat gegeten in een fucking koud restaurant en daarna naar onze dorm gegaan. Lekker slapen want morgen gaan we de beachgirls uithangen op Ko Chang!

We zitten nu op Ko Chang en het is echt geweldig, maar meer bij de volgende update!!

XOXOX Kim

  • 19 September 2014 - 15:20

    Nicolette:

    Ha Kim!

    Wat een spannende avonturen beleef je! Echt een soap of thriller!? Je kunt ook nog schrijver worden in plaats van stewardess als je geen baan kunt vinden! (haha) He maar wel schrikken joh die overval..en ga je ook nog worstelen met die enge man!
    Ik zou daar niet meer naar toe gaan, in ieder geval betere accomodatie zoeken, niet zo afgelegen en schoner en niet alleen door die donkere straten..Ja..Berna wordt gek denk ik...
    De witte beestjes zijn denk ik witte mieren die veel in Cambodja leven?
    Ik zou voortaan in een eigen lakenzak gaan liggen. Ja je ziet nu echt de armoede en hoe het grootste gedeelte van de mensen daar leeft..shocking..
    Fijn dat je nu even kan ontspannen en kan genieten met Jasmijn. Daar geniet je nu des te meer van denk ik! Relax en geen stress en daarna kijk je maar weer hoe verder..

    veel groetjes van ons allemaal, Jan , Nicolette , Anniek , Bart en laurien

  • 19 September 2014 - 16:37

    Berna:

    kleine kinderen-kleine zorgen, grote kinderen-grote zorgen, het was me het weekje wel!!!
    Al dat nachtelijke gesurf op internet naar ervaringen van andere vrijwilligers en het bekijken van vluchten om zo snel mogelijk bij je te zijn.
    Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat je vrijwilliger voor het leven wordt.
    Ik hoop dat het hierbij blijft en vanaf nu geen stress en vooral veel genieten, ik kan mijn vlucht in ieder geval nog op de geplande data laten staan.

    XXX Berna en de rest van de Kroggies

  • 19 September 2014 - 18:50

    Anja:

    Hoi Kim Wat een verhaal , ik vind je echt dapper en stoer, let je goed op jezelf? Xxxxx anja

  • 19 September 2014 - 23:11

    Lisa:

    Wow Kim wat een verhaal! Allemaal kut wat er is gebeurd:( maar ik moet je wel bekennen dat ik hier zit te janken van t lachen hahaha! Teacher Kim met vader Jacob ik zie je al helemaal staan en de taximan met de worstenvingers! Have fun girl en hopelijk geen enge dingen meer!! Xxxx

  • 20 September 2014 - 19:31

    Corrie Van Der Krogt:

    Kim, Was weer een heel spannend vervolg maar nu hopelijk weer eens wat luchtigers en om te lachen.maar ht is nog lang geen December. Dus kan nogkomen. Nog een vraagje Kim: kan het lettertype een beetje groter want dat leest voor mij wat lekkerder. Het allerbeste en leuke dagen met je nichtje. Groetjes oma.

  • 21 September 2014 - 13:46

    Sarah:

    Kim wat een intens verhaal weer! Ik ben blij dat je nu lekker met Jas aan het reizen bent :)!. Het leukste fragment van het verhaal vond ik toch wel het korte maar krachtige zinnetje: "Het eerste jaar met Saar waren we gewoon zwervers...". Hahaha xxxxxx

  • 21 September 2014 - 23:12

    René En Dees:

    Hé Kim, Leuk al je ervaringen te lezen ook al zijn ze niet allemaal wat je ervan hebt verwacht. Maar sterk als je bent sla je er wel doorheen. Volg je hart en geniet! Succes met alles wat op je pad komt en vooral niet alleen erop uit hè!! Lieve groet vanuit Wateringen, René en Dees.

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 5190

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 03 December 2014

Kim in Asiaaaaa

Landen bezocht: